Het begin - Reisverslag uit Raleigh, Verenigde Staten van Senna Jansing - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit Raleigh, Verenigde Staten van Senna Jansing - WaarBenJij.nu

Het begin

Door: Senna Jansing

Blijf op de hoogte en volg Senna

24 September 2014 | Verenigde Staten, Raleigh

Na al bijna anderhalve maand in Amerika te zitten, is het mij dan eindelijk gelukt om een gaatje te vinden om een reisverslag te schrijven. De afgelopen tijd was hectisch, maar wel een super leuke tijd en hieronder zal dan ook een update daarvan volgen. Ik zal beginnen bij het begin!

Na maanden naar het moment van exchange toegeleefd te hebben, was dan eindelijk het moment daar. Mijn vliegtuig stond klaar om mij naar de andere kant van de oceaan te brengen. Nog lekker een kop koffie drinken en dan is het moment van afscheid toch echt daar. Gespannen liep ik door de paspoort controle heen en hopend op een spoedige reis. Gelukkig verliep de reis heel vlot en gingen de overstappen erg soepel. De reis was lang en vermoeiend, maar eenmaal in mijn hotel aangekomen kon ik dan eindelijk neerploffen op mijn kingsize bed. Een heerlijk zacht en groot bed om in bij te komen na zo'n lange reis.

De volgende dag vervolgde ik mijn reis naar de universiteit en kon ik mijn kamer in. De campus van NC State is echt enorm en het duurde dan ook even voor dat ik mijn dorm gevonden had. Eenmaal aangekomen stonden er residence advisors te wachten om me te helpen met mijn spullen en mijn kamer. Ik was een van de eersten die op z'n kamer was aangekomen en dit was echt heel chill. Ik had de tijd om rustig in te trekken en iedereen die later aangekomen was, werd aan me voorgesteld. Hierdoor had ik de eerste dag al heel veel mensen ontmoet.
Ik woon hier in een Residence Hall op de campus. In mijn hall, Alexander hall, woont een groot gedeelte van de exchange studenten samen met Amerikaanse studenten. De verhouding is ongeveer 50/50. Iedereen die in Alexander hall woont, heeft een roommate. Bijna alle exchange studenten hebben een Amerikaanse roommate. Dit om meer te leren over de Amerikaanse cultuur en gebruiken. Ik heb echt geluk gehad met mijn room mate en dat moet je ook echt hebben. Je moet wel een kamer met die persoon delen. Mijn room mate en ik kunnen gelukkig goed met elkaar opschieten en hebben de leuke vrouwengesprekken voor het slapen gaan.

De eerste dag begon al meteen de introductie voor alle exchange studenten. Meerdere presentaties over het studeren aan NCSU, de cultuur shock en de alcohol wet van Amerika, een Ice Cream social, een trip naar een mall om de eerste dingen te kopen en een aantal huisfeesten zaten in het programma van de introductie. De introductie op zichzelf stelde niet zo heel veel voor, maar het was wel een hele goede manier om de mede exchange studenten te leren kennen.

Na de introductie week begonnen al gelijk de colleges en het is grappig om te zien hoe de colleges verschillen met de colleges in Nederland. De colleges zijn hier veel kleinschaliger en veel interactiever. De professoren stellen veel vragen en ze delen veel assignments uit. Op deze manier proberen ze hier de studenten de stof eigen te maken. Ik volg hier 4 MBA vakken en tot nu toe bevallen de vakken allemaal wel.

American Football is echt heel belangrijk hier. Iedereen leeft echt naar de wedstrijden toe en je bent er ook de hele dag mee bezig. Het is traditie om voor de wedstrijd te gaan 'Tailgaten”. Dit houdt in dat iedereen een paar uur voor de wedstrijd naar de parkeerplaats (of grasveldje) bij het stadion en hier gaat bqq'en, bier drinken en Amerikaanse spellen gaat spelen. Natuurlijk doet iedereen dit in Universiteits kleding. Tijdens 'Game Day' is iedereen compleet in het rood (met zwart) en helemaal klaar voor de wedstrijd. Tot nu toe heeft ons team nog alles gewonnen!

Zoals ik al zei heb ik de afgelopen tijd niet stil gezeten. Ik ben gaan kamperen op het strand, naar verschillende grote shopping mall geweest, een super mooie bibliotheek, naar het Packapalooza festival, een silent disco, naar een poker night, een Ice cream social, een kroeg met meer dan 200 verschillende biersoorten (ook Nederlandse biertjes!), naar Cook out en Wallmart, naar de typsich Amerikaanse bioscoop en de universiteits biscoop, een typisch Amerikaans diner, naar een shopping village, meerdere huisfeesten, naar een kunstgalarij, naar watervallen, meerdere tailgatings en American Football wedstrijden en gaan kamperen in de bergen. Pff wat een opsomming. Ik heb nog veel leuke dingen op de planning staan en hiervan zal ik jullie een update geven in een volgend reisverslag!

  • 24 September 2014 - 21:01

    Elly Jansing:

    Wat leuk senna om te lezen, lijkt wel een wervelstorm wat je allemaal hebt meegemaakt. Wauw. Fijn dat je roommate zo bevalt. Ik vind je super stoer dat je dit avontuur bent aangegaan. Geniet ervan voordat je het weet ben je weer thuis. Ps niet verliefd worden daar he , is veel te ver weg. Liefs Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Raleigh

Mijn reis

.

Recente Reisverslagen:

05 November 2014

Fall break & road trip!

24 September 2014

Het begin
Senna

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 3472

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 18 Januari 2015

Mijn reis

Landen bezocht: