Fall break & road trip! - Reisverslag uit Raleigh, Verenigde Staten van Senna Jansing - WaarBenJij.nu Fall break & road trip! - Reisverslag uit Raleigh, Verenigde Staten van Senna Jansing - WaarBenJij.nu

Fall break & road trip!

Door: Senna Jansing

Blijf op de hoogte en volg Senna

05 November 2014 | Verenigde Staten, Raleigh

Zo raar dat we nu alweer een maand verder zijn en ik al halverwege mijn exchange ben. De tijd gaat hier zo snel, de dagen vliegen echt voorbij. Ondanks dat we nu al begin november zitten en liep it tot vorige week nog in mijn korte broek en een hempje. Het wordt nu pas tijd om iets 'dikkere' kleren aan te doen maar echt koud kun je het niet noemen, heerlijk dit. In de afgelopen maand ben ik heel veel op pad en aan het reizen geweest en dat met dit heerlijke weer. Wat is het leven af en toe toch zwaar;P.

Afgelopen weekend was het pas officieel Halloween, maar de afgelopen maand heb ik al veel Halloween dingen om mij heen gezien. Alle winkels hingen vol met outfits, versieringen, snoepjes in uitdeel verpakkingen en veel pompoenen. Maar natuurlijk kan een pretpark in Halloween thema niet ontbreken! Dus gingen we met een stel naar Scarowinds. Samen met een paar andere hier was ik uitgenodigd door een amerikaan om naar zijn ouders huis te gaan. Met een aantal auto's reden we naar een klein plaatsje bij de grens van South Carolina. We kwamen daar aan bij een typisch amerikaans huis; mega groot, met een bioscoop scherm in de kelder, een jacuzzi in de achtertuin en een typisch amerikaanse inrichting. Omdat we dichtbij Charlotte waren, zijn we overdag deze plaats gaan verkennen. We hadden een amerikaan bij ons die in Charlotte was opgegroeid, dus die heeft ons de mooie plekjes van deze stad laten zien. Die avond waren we naar Scarowinds geweest, een pretpark waar ze toen een Halloween thema hadden. Naast de vele enge mensen die je continu lieten schrikken, waren er in dat park ook nog mega enge Haunted Houses. Wij waren in een slachthuis/mortuarium huis gegaan en dit was echt mega goed opgezet. Iedereen heeft zichzelfs helemaal schor gegild. Dit park had ook nog een paar achtbanen die super vet waren. In een van de achtbanen moest je staan in je karretje. Dit weekend was echt een super leuke ervaring!

Al vrij snel daarna was het fall break en was de trip naar Chicago al daar. In totaal gingen er rond de 25 exchange studenten naar Chicago. We hadden de groep in kleinere groepjes opgesplitst, maar zagen elkaar regelmatig bij bepaalde plekken. De eerste dag hebben we het voorelkaar gekregen om de hele groep tegelijk op het skydeck van Chicago te krijgen! De stad is echt super mooi en het is echt grappig om dingen uit films te herkennen. Op zaterdagavond waren we met een groot gedeelte van de groep naar de Laughfactory geweest. Dit is een bekende stand up comedy tent en zit onder andere in Chicago. Ik wist niet goed wat ik moest verwachten en of ik uberhaupt de grappen zou snappen. Amerikanen hebben over het algemeen toch ander humor. Verrassend genoeg waren de comedians super goed en konden we alles goed volgen.

Na een paar dagen terug te zijn en lang gewacht te hebben, waren mama en tante Marga dan eindelijk hier! Ik stond op het vliegveld op ze te wachten om ze na hun lange reis op te halen en ze te verwelkomen in Amerika. De eerste dag heb ik ze een toer door Raleigh gegeven en over de universiteit. In het sportcomplex kregen we een uitgebreide toer door het gigantische gebouw. 's Avonds zijn we naar de State Fair van Raleigh gegaan; een soort kermis waar alles gefituurd wordt. Gefrituurde groentes, funnel, cheesecake, oreo's en zelfs bubbelgum kan daar gefrituur worden.

Onze reis werd voorgezet naar onze eerste bestemming! Via Cherokee zijn we over de Blueridge Parkway naar het Roanoke gereden. De Blueridge Parkway is een prachtige route door de Great Smokey Mountains waar je onderweg steeds kunt stoppen en uitstappen om te genieten van het geweldige uitzicht. We hebben dus heel wat mooie uitzichten gezien en ook mooie foto's hiervan kunnen maken.

Daarna zijn we naar Virginia beach gegaan en dit was een hele andere wereld na al die bergen. We hebben echt geluk gehad met het weer hier, want het zonntje was goed aan het schijnen. Een heerlijke fietstocht langs het strand en door de wijken van Virginia beach, een paar zwemmende dolfijnen in de zee en een Amerikaans biertje als beloning maakte deze dagen helemaal super!

En toen was het tijd voor wat historische lessen over het ontstaan van Amerika. In Williamsburg en Jamestown konden we zien hoe Amerika precies tot stand gekomen was. Dit gebeurde door middel van een indianendropje, een Engelse burcht, schepen, films en een echt historisch stadje waar de historie op straat gespeeld werd. Erg leuk dat bij deze spelen het publiek er bij betrokken werd en we er midden in stonden. Dit gaf je echt het gevoel alsof je onderdeel van de geschiedenis.

Van hieruit gingen we ook weer naar een compleet andere wereld, namelijk het Shenandoahpark. Hier verbleven we in het park en hadden we een prachtig uitzicht uit onze kamer. In het park zijn we naar een waterval gegaan en na 10 minuten lopen zagen we tot onze grote verbazig een wilde beer! Het was geen grote volwassen beer, maar hij was nog steeds mega cool. Vol verbazing hebben onze tocht voortgezet, we konden het gewoon niet geloven. Gelukkig hebben we de prachtige foto nog om ons aan dit moment te herinneren.

Van hieruit zijn we naar onze laatste bestemming gereden. In Washington hebben we heerlijk de toerist uitgehangen en hebben we de mooie monumenten op de foto gezet. Na een kort bezoekje in Washington was het dan toch tijd voor mij om alweer afscheid te nemen van mijn mama en tante. Zij hadden nog een dagje samen in Washington, maar ik moest echt terug om te studeren voor mijn tentamen en de assignment in te leveren voor de deadlines.

Deze reis was echt geweldig en ik heb zo erg genoten! De reis was erg indrukwekkend en afwisselend, maar het was vooral fijn om dit te kunnen delen met mama en Marga. Dit is een herinnering die niemand me meer kan afnemen!

Na deze mooie en lange reis was het wel weer even omschakelen. Ik moest al gelijk weer aan de bak om al het werk van mijn vakken bij te werken. Gelukkig is het me redelijk snel gelukt om alles bijgewerkt te krijgen en kon ik het afgelopen weekend lekker Halloween vieren.

Halloween is echt iets heel groots hier en iedereen op straat ziet er dan ook echt geweldig uit in hun over-de-top outfits. Ook alle exchange studenten deden hier volop aan mee. Je zag de meest originele creaties voorbijkomen. Echt super leuk om dit een keertje in Amerika mee te maken!

Het is nu weer tijd om mijn verhaal af te sluiten. Hopelijk hebben jullie weer van mijn verhaal genoten en tot het volgende reisverslag!